Starbucks ilk kez İtalya’da mağaza açacak. Uzun yıllardır yerel kültürün korunması için firmaya izin vermeyen italyanlar kahve kültürlerinin bozulmayacağından emin. Starbucks ise İtalya’ya özel ürünlerle pazara girecek.
Aynı zamanda İtalyanların yemek öncesi içecek alma kültürü “apertivo”yu yansıtması açısından özel kokteyllerde satılacak. İtalya’ daki premium Starbucks Milano’da Duomo Katedrali’ne yakın bir noktada bulunacak.
İtalya Kendine Güveniyor
Brunello Cucinelli markasının kurucusu ünlü İtalyan mo?acı Cucinelli, “Starbucks’ın Italya’ya gelmesi? bir şey değiştirmeyecektir. Italyanlar sabahları kafelerin önünde durup cappuccino içmekten vazgeçmezler” diye konuştu. Starbucks Türkiye’de de menülerinde yerel tad olarak Türk Kahvesi bulunduruyor.
İlk Mağaza Milano’da
Starbucks’ın CEO’su Howard Schultz ise yaptığı açıklamada Starbucks’ın İtalya’da daha çok mağaza açacağını başlangıcın ise Milano ile yapıldığını söyledi. Schultz 10.000 göçmeni işe alacaklarını açıklamasının ardından işlerin azalıp azalmadığının sorulması üzerine, “Işlerimizde azalma yok” yanıtını verdi.
İtalya Çok Önemli
Fortune dergisi, Starbucks’ın Italya adımının en çok CEO Schultz için büyük önem taşı -dığını yazdı. Howard Schultz, 1983 yılında Milan ve Verona’ya yaptığı bir iş gezisi sırasında, Italyanların kahve hazırlamayı bir sanata dönüştürdüklerini keşfetti ve bu fikirle ABD’li kahve devini açmaya karar verdi. CEO Schultz, “Bizim tarihimiz İtalyanların mükemmel espresso kahvelerinin hazırlama ve sunma şekliyle doğrudan bağlantılı. Bugün yaptığımız birçok şeyde Italya’da edinilen deneyimlerin izleri görülebilir” dedi.
Riskler Var
İtalya’da yerel kahve kültürünün çok yerleşik olmasından dolayı, ABD‘li zincirin tepki görme ihtimali olduğu belirtilirken, Howard Schultz, İtalya’ da, ülkenin kendi kahve kültürüne yönelik hizmetler sunacaklarını belirtti.