En Başarılı 10 Kahve Franchise (Kahve Bayilik) Zinciri

Dünyanın en çok tüketilen ikinci içeceği olma özelliğine sahip olan kahve, birçoğumuzun hayatında büyük yer kaplıyor. Sabah mahmurluğunu üzerimizden atarken, uzun çalışma saatlerinin sonunda dinlenirken ya da arkadaşlarımızla sohbet ederken bize eşlik eden kahve; dünyada pek çok insanın da temel gelir kaynağını oluşturuyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nde 2016 yılında 782 milyar dolarlık bir ekonomi yaratmayı başaran kahve sektörü, dünyanın en tanınan markalarına da ev sahipliği yapıyor. Kahve Franchise olarak adlandırılan kahve bayilik, dünya genelinde milyonlarca insana iş imkanı sağlıyor.

Kahve Bayiliği Nedir?

Genel olarak bakıldığında franchise; bir markanın ya da sistemin, belirli süre ve koşullar çerçevesinde üçüncü kişilere kullandırılması anlamına geliyor. Küçük girişimcilerin büyük markalarla ortaklık yaparak gelirlerini arttırmalarını sağlayan bu sistem, dünyada en yaygın olarak kullanılan sistemler arasında yer alıyor.

starbucks kahve

İlk olarak ABD’de ortaya çıkan ve elde ettiği başarı ile dünyaya yayılan franchise sistemini uygulayan sayısız marka var. Sistemin en yaygın şekilde uygulandığı sektörler ise hizmet, turizm ve yeme-içme.

Birçok kahve markasının da uyguladığı bu sistem, dünya genelinde kendi ekonomisini de yaratıyor. Her yeni mağaza ile birlikte ortaya çıkan iş fırsatlarının yanı sıra, faaliyet için kiralanan alanlar ve dekorasyonda kullanılan materyaller de belirli standartlar çerçevesinde seçiliyor.

Bayilik başvurularınız için Hacıbaba Kuruyemiş franchise sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Birçoğu ülkemizde de faaliyet gösteren en başarılı kahve franchise (kahve bayilik) zincirlerine gelin birlikte göz atalım.

Dünyanın En Başarılı Kahve Franchise Zincirleri

Dünyanın en başarılı kahve franchise bayilik zincirlerini incelemeye geçmeden önce belirtmemiz gerekir; sıralama, 2016 satış verileri baz alınarak gerçekleştirilmiş durumda. Bu nedenle markaların liste içerisindeki yerleri 2017 verileri incelendiğinde değişebilir. Ancak listeye yeni bir marka eklenmesi, şimdilik mümkün gözükmüyor.

Listeye girmeyi başaran markalardan bazıları ise sizi oldukça şaşırtacak.

10- Tully’s Coffee

Henüz hayalinizdeki Amerika ziyaretini gerçekleştirmediyseniz, Tully’s Coffee ismini ilk defa duyuyor olabilirsiniz. Seattle’da hayatına başlayan ve 17 eyalete yayılmayı başaran marka, kendi mağazaları ile başladığı yolculuğunu franchise mağazalar ile devam ettiriyor.

tullys kahve franchize bayilik.

Pazarlama stratejisini ürün üzerine kuran ve ilk dönemlerinde mağazalarını Starbucks Kahveleri‘nin hemen yanına açan Tully’s Coffee, genellikle “Starbucks’ın yanındaki kahveci” olarak biliniyordu. Strateji değişikliğine giden ve bu değişiklikten sonra gelirlerini arttıran marka, 2016 yılında 242 milyon dolarlık gelir rakamına ulaşmayı başardı.

9- Coffee Beanery

Ülkemizde olmayan bir diğer kahve franchise devi de Coffee Beanery. Amerika merkezli markalar arasında yer alan Coffee Beanery, tüm mağazalarını bayilik sistemi ile açıyor.

beanery kahve franchize bayilik

Sadece bir kahve dükkanı olmayan ve birçok farklı ürün satışı da yapan marka, gelirlerinin büyük bir kısmını da bu satışlar üzerinden elde ediyor. Dünya genelinde 27 ülkede faaliyet gösteren Coffee Beanery, Amerika’daki 100 mağazası ile kahve severlere hizmet veriyor.

Umarız Coffee Beanery kısa süre içerisinde ülkemizdeki ilk mağazasını açar.

8- Dunkin Donuts

Yoksa siz Dunkin Donuts’ı yalnızca donutlarıyla mı bilirdiniz? Filmlerde sıkça görmeye alışkın olduğumuz marka, bilinç altımızda aşırı kilolu polislerin sabah rutinleriyle özdeşleşmiş durumda.

dunkin donuts kahve franchize bayilik

1950 yılında Amerika’da kurulan ve Amerikan kültüründe büyük bir yeri olan marka, dünyanın en başarılı kahve bayilik zincirleri arasında yer alıyor. Ülkemizde de birçok lokasyonda hizmet vermeye devam eden Dunkin Donuts, dünya genelinde 11.000 satış noktasına sahip.

7- Caribou Coffee

Amerika’nın dünyaya armağan ettiği bir diğer kahve franchise devi de Caribou Coffee. Ülkemizde de mağazaları bulunan marka, 1992 yılında kuruldu.

caribou kahve franchize bayilik

Espressoları ile ünlü olan markanın Amerika’da tanınmasını sağlayan sloganı ise “Hayat kısa, o yüzden uyanık kal.” 10 ülkede 203 noktada bulunan marka, kurulduğu ilk yıllarda yalnızca beş gün açık olmasıyla biliniyordu. İşe ve okula giden kişileri müşteri olarak hedefleyen marka, daha sonra çalışma günlerini değiştirerek haftanın her günü hizmet vermeye başladı.

6- Gloria Jean’s

1979 yılında Amerika’da kurulan ve 90’lı yılların ortasında global bir marka haline dönüşen Gloria Jean’s, ülkemizde de faaliyetlerine devam ediyor. Markanın sadece Avustrulya’da 400’den fazla satış noktası olduğunu da belirtelim.

gloria jeans kahve franchize bayilik

Yaklaşık 40 ülkedeki 1.000’e yakın mağazasıyla kahve severlere hizmet veren marka, geçmişte birçok skandalla gündeme gelmişti. Son dönemde ise yönetim değişiklikleri ve süreç düzenlemeleri ile itibarını yeniden kazanan Gloria Jean’s, dünyanın en büyük altıncı kahve franchise zinciri olmayı da başardı.

5- McCafé

McCafé ismi bir anlam ifade etmediyse, McDonalds’ı deneyin! Dünyanın en büyük restoran zinciri McDonalds’ın dünya genelinde faaliyet gösteren kahve markası olan McCafé, ülkemizde de birçok satış noktasına sahip.

mc coffee kahve franchize bayilik

Kahvenin kalitesi ile ilgili bir yorum yapmaya gerek yok, ancak ulaştığı satış rakamlarına bakıldığında listedeki yerinin ne derece sağlam olduğunu görmek mümkün. Amerika’da McCafé markalı şişelenmiş soğuk içeceklerin süpermarket ve marketlerde satışa sunulmaya başlanması planlanıyor.

Markanın 2016 yılında 1 milyar dolar satış baremini geçmeyi başardığını belirtelim.

4- Lavazza

İtalyan kahve devi Lavazza, 90 farklı ülkede faaliyet gösteriyor. 120 yıllık bir geçmişi bulunan markanın ülkemizde herhangi bir mağazası bulunmuyor. Ancak ürünlerinin online olarak satışı gerçekleştiriliyor.

lavazza kahve franchize bayilik

Sosyal sorumluluk projeleri ile de gündeme gelen marka, Avrupa ve Asya kıtasında yaygın şekilde tercih ediliyor. İtalya’da yer alan 4 farklı üretim tesisine de sahip olan kahve devi, “blended” olarak da bilinen harmanlanmış kahvenin de mucidi. 1910 yılında kahvesini harmanlayarak satışa sunan Luigi Lavazza’dan önce, tek bir kökenden elde edilen kahve tüketiliyordu.

3- Tim Hortons

1964 yılında efsanevi hokey oyuncusu Tim Horton tarafından kurulan ve iş modelini donut-kahve ikilisi üzerine kuran marka, dünyanın en başarılı üçüncü kahve bayilik zinciri olarak öne çıkıyor.

tim hortons kahve franchize bayilik

Her zaman taze kahve sunmasıyla tanınan ve Kanada’nın en büyük markalarından biri olan Tim Hortons, dünya genelinde 4.000 farklı mağaza ile hizmet veriyor. Kuzey Amerika kıtasının yanı sıra Körfez ülkelerinde de faaliyet gösteren kahve devi, her yıl yaklaşık olarak 3 milyar dolar gelir elde ediyor. Markanın Türkiye’de herhangi bir mağazası ise bulunmuyor.

2- Costa Coffee

Amerika’nın domine ettiği kahve sektöründeki İngiliz oyuncu Costa Coffee, dünyanın en hızlı büyüyen kahve franchise zincirlerinden biri. Yaklaşık 3.000 farklı lokasyonda hizmet vermeye devam eden marka, 2009 yılında Türkiye pazarına da giriş yapmıştı. Aynı yıl ekonomik sebeplerle ülkemizdeki faaliyetlerine son veren Costa, 2016 yılında 4 milyar dolara yakın bir ciro elde etti.

costa kahve franchize bayilik

Bu yılın başında Sırbistan’da bulunan 8 Costa Coffee mağazasının satın alınarak Simit Sarayı’na dönüştürülmesi ile yeniden ülkemizde haber olan markanın Türkiye pazarına dönüş için herhangi bir planı bulunmuyor. Umarız Costa Coffee en kısa sürede yeniden ülkemizde hizmet vermeye başlar.

1- Starbucks

Listenin başındaki ismin Starbucks Kahveleri olması kimseyi şaşırtmamıştır. Dünya genelinde 238.000 çalışanı bulunan marka, 2016 yılında 21 milyar doları aşan cirosu ile dünyanın en başarılı kahve zinciri olmayı başardı.

starbucks kahve franchize bayilik

Oldukça ilginç bir geçmişi olan marka, 1987 yılında Howard Schultz tarafından 3.8 milyon dolar karşılığında satın alındı ve dünyanın en büyük şirketlerinden biri olmayı başardı. Starbucks’ın geçmişten günümüze uzanan ilginç başarı hikayesine buradan ulaşabilirsiniz.

Bahar Hidayetoğlu
Bahar Hidayetoğlu

Flatart - Dijital Pazarlama Uzmanı

İçerik Pazarlaması, Dijital İçerik Editörü

6 yorum
  1. Starbucks’ın en önemli başarısı reklamsız şekilde müşterilerine ulaşılabilmiş olması. Yani en azından ben böyle düşünüyorum. Adamların öyle pazarlama tekniği var ki renklamın r’si bile yok hiç işin içinde. Gerçekten büyük başarı

  2. Tully’s Coffee, Japonya ziyaretimde birçok şubesine rastladığım kahve mekanlarından birisi. Tokya’daki şubelerin birisinde oturmuştuk arkadaşla hatta. Tatlılarını bilmiyorum ama kahvesi gayet güzeldi.

  3. Lavazza kahvelerinden birkaç kez arkadaşım aracılığıyla denemişliğim. Eğer gerçek bir kahve tutkunuysanız emin olun siz de çok seversiniz. Zaten her damak tadına uygun kahvesi var bildiğim kadarıyla

  4. Bazen arkadaşlarla kahvecilik alanında franchise işini oturup düşünmüyor değiliz ama risk almaktan hep ürktüğüm için çekingenim birazcık

  5. Caribou birazcık fiyatta esnetmeler yapabilse aslında daha fazla tutacak bir marka. Kahveler son derece leziz ve kaliteli. Ama müşteri kitlesi kanımca fiyatlar nedeniyle çekimser davranıyor. Benim düşüncem bu yönde.

  6. Tim Hortons’ı iced cappuccinoları ile ünlü bir mekan olarak biliyorum. Keşke Türkiye’de de olsa

Cevap Bırakın

Mail adresiniz yayınlanmayacaktır

css.php