Yalnızca 5 Dakikada Cold Brew Hazırlayabileceğiniz Makine Satışa Çıktı

Soğuk su ile demleme yöntemi olan cold brew, demleme metotları arasında en uzun sürenlerden bir tanesi. Genellikle 12 saat süren bekleme süresinin ardından hazır olan cold brew, oldukça lezzetli bir içim sunuyor.

Giderek artan ilgi sebebiyle son yıllarda daha kısa sürecek ve aynı leziz sonucu verecek yöntemlere yatırım yapıldığını biliyorduk. Starbucks Kahve‘nin yakın zamanda menüsüne eklediği “cold-press espresso”, yaklaşık 45 dakikalık hazırlık süresi ile bunun en iyi örneği.

Ekim ayının ortasında New York merkezli Storebound’un, Dash olarak adlandırdığı cold brew makinesini Kasım ayının ortasında satışa sunacağını açıklaması ile rekabette yeni bir aşamaya geçildi. Dash’in en önemli yeniliği ise cold brew yapım sürecini 5 dakikaya indirmesi.

Dash Cold Brewer Nasıl Çalışıyor?

Ocak üstü demleme yöntemlerinde kullanılan mantıkla çalışan Dash, suyun kahve çekirdekleri için ayrılan bölümden sürekli şekilde dolaştırılması prensibi üzerine kurulu. Ancak Dash’i ocak üstü diğer makinelerden ayıran en önemli özellik, demleme işleminde soğuk ya da oda sıcaklığında su kullanması.

Marka tarafından patent başvuruları yapılan ColdBoil süreci, dilimize soğuk kaynama olarak çevrilebilir. Demleme süresi boyunca kilitli kalan kısımda su, özel bir pompalama sistemi kullanılarak kahve çekirdeklerinden geçiriliyor.

Kullanıcılarına demleme süresinin uzunluğunu seçme imkanı da veren Dash, kahve oranının da manuel şekilde ayarlanabilmesini sağlıyor. Bu ayarlama sayesinde içime hazır bir cold brew, ya da konsantre bir içecek hazırlamanız mümkün.

Maksimum 1.5 litre kadar cold brew kahve hazırlamanıza imkan veren cihaz, ilk üretimini alıcılarına göndermiş durumda. İkinci parti üretimle birlikte satış fiyatının 130 $ civarında olması bekleniyor.

Dash Nasıl Geliştirildi?

Projelerini kitlesel fonlama ile hayata geçirmekten hoşlanan Storebound, geçtiğimiz aylarda Sobro ismini verdiği soğutuculu sehpa için 1.5 milyon dolardan fazla fon toplamayı başarmıştı.

5 dakikada cold brew, Dash Rapid Cold Brew

Dash için de aynı fonlama yöntemine başvuran şirket, kısa süre içerisinde amaçladığı 10.000 dolara ulaşmayı başardı. Fonlama sürecinin bitiminde ise toplam biriken para 105.000 $ seviyesine ulaştı.

Amacının 10 katından fazla fon oluşturmayı başaran Dash’in kısa süre içerisinde ülkemizde de satışa sunulması bekleniyor.

Bahar Hidayetoğlu
Bahar Hidayetoğlu

Flatart - Dijital Pazarlama Uzmanı

İçerik Pazarlaması, Dijital İçerik Editörü

Henüz yorum yok

Cevap Bırakın

Mail adresiniz yayınlanmayacaktır

css.php